Brexit ve devam eden pandemiye rağmen, Birleşik Krallık’taki e-ticaret sektörü her yıl daha da büyüyor ve yeni girişimciler için geniş fırsatlar sunuyor. Birleşik Krallık pazarından yararlanmak şirketinizin büyümesine yardımcı olabilir; ancak Birleşik Krallık’ta çevrimiçi üretim ve satış yaparken başarılı olmak için bu pazarda nasıl yol alacağınızı bilmeniz gerekir.
İçindekiler
Birleşik Krallık’ta e-Ticaretin Temeli: Esneklik
Yeni bir e-ticaret işi kurmayı veya mevcut şirketinizi yeni bir yönde genişletmeyi planlıyorsanız, bu alanda başarının anahtarının esnek kalmak olduğunu her zaman aklınızda bulundurun. Uzmanlar, başarılı bir online iş yaratmanın tek bir çözümü olmadığı konusunda hemfikirdir ve bu çözüm çoğunlukla ayaklarınızın üzerinde durma ve en son trendlere uygun şekilde uyum sağlama becerisidir.
Deneme ve yanılma, çevrimiçi olanlar bir yana, her işin büyük bir parçasıdır. Sektör hala şekillenmeye devam ederken ve her yıl hızlı değişimler yaşanırken, neyin işe yaradığını araştırmak ve stratejinizde uygun değişiklikleri uygulamayı düşünmek son derece önemlidir.
Bununla birlikte, çevrimiçi üretim ve satış stratejinizi gerçekten geliştirebileceğiniz bazı yolları ele alalım:
Personelinizi online stratejiler konusunda eğitin
Çoğu zaman, çevrimiçi bir işletme oluştururken aşılması gereken en büyük engel, personelinizin tereddüt etmesidir. Eğer üst düzey çalışanlarınız geleneksel işten online işe geçişe hazır değilse, verimliliğiniz düşebilir. Geçişin sorunsuz bir şekilde gerçekleştiğinden emin olmak için personelinizi eğitmeniz ve onlara temel bilgileri öğretebilecek bir tür eğitim veya atölye çalışması düzenlemeniz gerekir.
Normal işlere alışkın olan çalışanlar genellikle e-ticareti ve çevrimiçi işletmeleri bir bütün olarak değersizleştirmek için bahaneler ararlar. Bu şaşırtıcı değildir – inkar, bilinmeyen bir şeye karşı doğal bir tepkidir. Ancak, e-ticaret ve diğer birçok çevrimiçi işletme günümüzde hızlı bir büyüme yaşamakta ve yavaş ama emin adımlarla geleneksel işletmelerin yerini almaktadır.
Çalışanlarınızın geçiş sırasında ve sonrasında verimli kalmasını ve bir e-işletmenin nasıl işletileceğini anlamasını istiyorsanız, eğitim kesinlikle gitmeniz gereken yoldur.
Satış kanalınızı seçin
Ürünlerinizden herhangi birini çevrimiçi yollarla satmak için öncelikle bir satış kanalına ihtiyacınız olacaktır. Satış kanalı, ürünlerinizi kendi imkanlarınızla ya da üçüncü taraflar aracılığıyla online olarak satmanın bir yoludur. Birleşik Krallık’ta üretim ve çevrimiçi satış için en yaygın satış kanalı e-ticaret web siteleridir – ürettiğiniz ürünleri İnternet üzerinden satmak istiyorsanız, kendi web sitenizi oluşturmak veya mevcut web sitenizi e-ticaret işlevselliği içerecek şekilde uyarlamak iyi bir fikir olabilir.
Diğer satış kanallarını takip ediyor olsanız bile kendi web sitenizin olması iyidir – ürün ve hizmetlerinizin doğrudan satışı için kullanıcılarınızı her zaman bu web sitesine yönlendirebilirsiniz. Genellikle, ürünlerinizi üçüncü taraf distribütörlerde barındırmak bir komisyonla birlikte gelir ve müşterilerinizi bunun yerine kendi web sitenize yönlendirmek, tüm geliri şirketinizde tutmanıza olanak tanıyabilir.
Çevrimiçi pazaryerleri son zamanlarda oldukça popülerlik kazanıyor – özellikle de marka bilinirliği oluşturmanın zor olabileceği veya en azından biraz zaman alabileceği küçük işletmeler için. Pazaryerleri minimum riskle çok fazla erişim sunar ve kendinize ait bir platforma ihtiyacınız yoktur. Ancak yine de nakliye ve ödeme işlemlerini halletmeniz gerekecektir.
Çevrimiçi ödemelerle ilgilenmek: PayPal ve Stripe
Müşterilerinizin çevrimiçi ödeme yöntemlerini kullanarak sizden ürün satın alabilmeleri için PayPal veya Stripe gibi bir ödeme ağ geçidini entegre etmeniz gerekir. Bir ödeme ağ geçidinin etkili ve güvenli olması, sizi ve müşterilerinizi dolandırıcılıktan korurken sorunsuz çalışması gerekir.